BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS »

Tuesday, August 4, 2009

habiskan RM10 ribu dlm 2 hari


Salam,
Pagi td aku dgr dlm Hot.FM... Ada pertandingan menghabiskan duit rm5ribu dlm masa 2 jam.. fuhh.. senang jer.. walaupun aku ni bukan kaki shoping..aku bleh wat nyer..
last week br jer aku wat.. aku dah abiskan rm10K dalm masa 2 hari jer..(nape 2 hari jer, tak 1hari or 1 jam) pasal aku agak teragak agak nk menghabiskan duit tu.. titik peluh aku kerja beb..mane leh senang mcm tu jer abiskan... tp itulah realiti..
Last week aku dpt payment yg aku tggu selama 3 bulan.. total semuanya rm10,578.20.. Aku sendiri tak percaya yg aku perabiskan semuanya.. bukan enjoy.. byr hutang n beli brg ape yg patut... semua tu aku list panjang2.. biasalah.. bila payment lambat.. byk hutang piutang tertangguh.. termasuk la bil2 utiliti.. huh..penat keje kan..

sebab tu aku letak status aku kat facebook.. ape yg paling penting dlm hidup ini.. Jawapan aku adalah Ketenangan hidup tanpa hutang.. tapi aku tak boleh lari...kita semua tak boleh lari dr hutang.. belajar?hutang PTPTN...Kerja?hutang kete,umah,court mamort, aeon credit..fuh.. itu blum masuk yg lain2 lg...btul tak?

Namun , Aku besrsyukur sgt2.. wlupun abis rm10k tu.. byk perkara n bayaran dpt aku selesaikan, wlupun masih byk lg..byk hutang2 setle..bayo kete, umah, kedit kad, elektrik umah/kantin/kilang, sewa kilang, air umah/kantin/kilang.. lega beb...

Tapi..pastu aku termenung la.. duit tu aku dpt pegang kejap jer.. takpe.. usaha lagi.. kumpul lagi.. carik projek byk2..