BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS »

Thursday, August 27, 2009

Dari Nasi Ayam ke Asam Pedas

Salam..
Termasuk arini dah 6 ari puasa..

Masih tak tinggal.. Insyaallah.. aku tetap akan puasa penuh walauapepun dugaan.. Umur pun dah 26 tahun.. takkan nk ponteng2 pose lg kan...

Hari Pertama aku berniaga (br nak setting gerai)

Bisnes Nasi Ayam aku kurang menggalakkan.. Collection pun kureng jer.. Maybe faktor lokasi yang tak best n terlalu ramai orang yg berniaga nasi ayam.. Nak lepas 3 ekor pun takdo.. Cedihh..uhuk uhuk..
Staff aku tgh setia menunggu costumer..masa ni tak ramai org lg

Tak boleh jadi.. aku mesti wat sesuatu.. byk benda aku nak cover.. tak beraya aku tahun ni kang.. silap2 kete kene tarik..huhuhu..
Kene lak semalam hujan dari tengahari sampai berbuka.. orang pun tak datang..

So, aku amek keputusan.. aku perlu tukar menu.. Dua tiga ari ni aku round pasar juadah tempat aku niaga tu.. aku usha apa yg takda dijual.. huhuhu..nak nangis jer aku rasa.. No Idea!!!warghhh!!

Mlm td..masa solat Isya'..Bro Kay tel..pas solat aku col balik..dia bgtau Coklat Kurma dr Abu Dhabi yang aku order dr wife dia dah sampai.. Wife dia dah balik..Balik untuk selama-lamanya.. Takde rezeki utk dia terus berkhidmat ngan El Ithihad tu.. Tapi, ada rezeki lain yang Allah bg..Anak dalam kandungan( Wife bro kay tak boleh keje lg sbgi pramugari El-itihad,sbb pregnant) Alhamdullillah.. Aku pun dapat anak buah lg.. hehehe.. Semangat!! Bro Kay..

Balik pada citer td..sambil bgtau pasal coklat Kurma tu, Bro Kay bertanyakan perihal bisnes aku.. Aku dok ngadu la ngan dia.. bisnes tak berapa baik.. So dia mencadangkan juga supaya aku bertukar menu...

Tukar Menu...Tukar Menu...Tukar menu

So, start semalam aku dah wat beberapa tambahan.. aku wat nasi tomato...ada sambutan..tp aku tak puas hati lg..Sbb tak sampai target sale yang aku nak..

Malam ni.. Aku buat keputusan...Start esok aku akan tukar menu.. Antara menu2 yg akan dibuat:

1) Nasi Tomato
2) Ayam MAsak Merah
3) Daging Kurma
4) Acar Mentah

5) Asam pedas ( Kembung,PAri,Merah)
Wat stail kawah...Sentiasa atas dapur n panas...

My mom akan memulakan operasi.. Dia akan masakkan kuah asam pedas ..Klu bab asam pedas mmg my mom teror.. kalah Asam Pedas Linda Onn tu....

Thanks to everybody whos support me..expecialy My Sayang, Bro kay n My Family...Sayang korang semua.. Insyaallah.. i will do my Best..

Chaiyok Acid!!!!

0 comments: