BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS »

Friday, July 31, 2009

Jumaat plak..

Salam,
Arini aku nktulis lg... yelah..kt blog ni kan kita boleh luahkan segalanya.. tak kiralah pendapat, tekanan,kesedihan,kemarahan, ...yg penting lepaskan semua... Biarlah org nk baca atau tak...

Haji Jumaat.. ramai yg suka hari Jumaat..Penghulu segala hari.. bg yg bekerja..arini merupakan hari terakhir dlm satu minggu utk bekerja.. kecuali negeri yg smmgnya cuti hari Jumaat.. Sayang aku pun cuti harini..Tgh rehat kat umah.. kan sayang kan... Aku pun suka hari Jumaat.. tp tak seluruhnya... sbb hari jumaat adalah hari terakhir aku bekerja..dan bermakna..hari terakhir utk aku dptkan pendapatan aku... tak kerja tadak duit laaaa...

Apa yg aku nk luahkan adalah pasal mlm td... lastly aku taip status aku kt facebook ' nak g dating '.. hehehe.. Sayang aku balik.. seronok!! wlupun kerja dia kat melaka tak jadi..dia balik jugak..Tq sayang.. terubat rinduku padamu..(jiwang)... pukul 10.30 mlm aku kuar dr rumah.. Mama kirim tempoyak utk aku hantarkan kt umah Pak cu kt shah alam.. aku terus pg pudu.. tggu kt seberang jalan Puduraya.. sambil tggu tu aku on laptop aku.. aku cuba explore microsoft word 2009..byk rupanya yg aku tak tahu psl software ni.. sungguh komplet.. ape saja ada.sampaikan sayang aku kate aku jakun.. lantok laaa... cuma disebabkan terlalu complicated..jd ia agak menyusahkan... takpe..layan...

Sayang msg aku, katenya maybe bas turun kat Mydin.. Aku jd blur.. Mydin mane? aku teringat Mydin yg kat masjid India tu..kat situ ke.. nasib baik sayang aku ingatkan aku..aku lupa.. dkt ngan puduraya tu ada Mydin gak..Kat sinar kota!!! ishh... lupaaa..

Sayang sampai.. dia cuba col aku ..tp terputus.. menggelabah gak aku.. col balik tak dapat.. bayang dia pun aku tak nampak mulanya... kt mane plak dia turun? aku dh nk masuk kete blik n nk g pusing kat area situ..nak crik dia.. tp sekilas aku terperasan seorang perempuan dtg dr arah belakang ..pki baju kurung... Sayanggg!!.. lega.. Sayang kate dia nampak muka aku gelabah..maunye tak... sayang aku hilang...

Aku terus g shah alam.. bwk sayang sekali..tepat kul 12 aku sampai kt umah Pak cu..drg dah tido..serba salah aku nk kejut... aku col gak.. Hp pakcu tutup..aku col umah..Cu yg angkat..fisrtly aku say sory sbb dtg mlm2.. terus aku bg tempoyak tu.. aku cau... nak hantar syg aku blik putrajaya...

Dalam perjalanan Angah sms aku..tanye kat aku.. n n mintak aku tggu dia sbb dia nak bali same2 ngan aku.. mlm ni dia ada kerja.. persiapan utk kursus kt Bluwave Shah Alam... so nak ke tak dia kene OT sampai mlm.. disbabkan malam... aku pun terus menuju ke opis angah.. sayangikut sekali..mulanya aku nak hantar dia dulu..tp dia ok..aku pn mmg suka... saper lal nk teman aku nanti sementara aku tgu angah siap keje.. dengan perasaan tanggungjawab..aku sebagai abang menunggu la adik aku kt opis dia.. mmg drg semua tgh tungkus lumus kerja..nk siapkan jugak mlm tu... aku sampai tertido kat sofa yg ada tu.. dr tgkt 2 ke tgkt 3... dkt kul 4 br setle keje... ktrg d minum dulu.. kul 5 sampai umah.. tapi sblm tu babah col..bila aku jawab..dia tak bercakap pun.. ah sudah ..aku dah tau dah.. mesti dia tak tido ni tggu ktrg balik..and pasti ada sesuatu yg menunggu kami 2 beradik...

Sesampainya kat umah.. apalg.. kene sembur lah.. Babah mengamuk.. aku diam jer.. bg aku aku dah cuba buat yg terbaik utk menjaga adik aku.. tp akhirnya aku pun kene gak..Babah kata aku takboleh diharap...What? huh.. klu aku tahu.,. aku biarkan jer..tak pun aku akan paksa adik aku blik cpt2 time tu gak.. tp nk wat mcmana...benda dah jadi.. termenung aku pg td.. nk tido pun tak jadi.. kate2 babah tu buat aku termenung... aku agak tak puas hati.. babah tuduh aku n angah buat satu konspirasi utk balik lewat.. kata babah kami dah buat sesuatu yg tak betul..dia tak percaya yg angah buat kerja sampai lewat mlm..

Aku capai hp aku.. aku taip msg.. 7 page semuanya.. aku terangkan segala yg berlaku mlm td.. biarla..dia nk terima atau tidak.. aku pasti dia akan baca.. sbb aku tahu..dia tgh marah dan tak akan terima segala kata2 aku klu aku luahkan depan dia.. Sekali lg Teknologi telah membantu aku...
Aku sempat tido jap.. terbabas ckit.. kul 8 br bgn..aku kejutkan angah n aku tggu dlm kete.. pg ni aku hantar dia ke Putrajaya sbb dia akan pergi kursus ngan dak2 opis dia..jd tak bwk kete.. aku bwk orange kesyangan aku..tp rosli yg bwk..aku lelap.. nak jadi cerita.. pas antar adik aku.. rosli telah membuat pusingan beberapa kali di bulatan Putrajaya tu.. sbb dia tak tahu mana satu simpang yg dia nak masuk dan aku pulak tgh berdengkur kat sebelah....Akhirnya aku ktrg sampai gak kt kantin aku.. aku sambung tido blik sampai budak kuar rehat.. nasib baik tak lemau mcm semalam.. tp dlm hati aku jer yg tahu.. sedih kot..

p/s.. aku jd amat teruja bila masuk opis angah semalam.. teruja dgn opis org2 gomen..komplet.. cantik dan bg aku..mewah.. beruntung korang...

Salam...Amin Ramli aka Acid KoroKoro

0 comments: