BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS »

Wednesday, July 29, 2009

Hari Rabu lg....


Salam..
Wahh..dh ari rabu lg.. dh nk bis bulan julai...cepat btu masa berlalu... takut lak rasenya...yelah.. Banyak dosa2 aku... Ku mohon agar dapat pengampunan danri Nya..

Pagi td aku bgn... kul 6.. arini aku dah tak yah kejut adik aku.. dia dah tak ikut aku gi kantin.. Aku kejut sayang aku n staff aku.. aku mandi n siap2... kul 6.30 aku bertolak.. Gi pasar dulu..Tapi aku agak pelik.. ngantuk sangat rasenya pg ni.. byk kali aku terlelap kat trafik light.. nasib baik rosli ada..dia yg beli brg2...

Sebut pasal malam td , pas aku blik kerja aku terus balik umah.. 2-3 hari ni aku blik awal sbb babah ada kat umah.. tp.. mood dia tak berubah ubah.. aku balik n cuba tegur dia.. dia diam n tidur terus.. aku terus ajak adik aku keluar .. ktrg pergi saloon.. aku cuci rambut n iron sekali.. barulah komplet 'rebonding' aku..sbb mlm sebelumnya aku dah buh ubat semalaman... pastu mama col...nak makan asam pedas.. pikir punya pikir.. lastly aku di restoran Linda Onn kat tesco kg pandan.... satu kepala ikan merah n satu pari.. rm70... rase hampeh..cair jer... blik umah mcm tu gak.. muka tetap masam.. senyap.. tak ckp.. tah ape yg dia marah kat aku.. aku terus naik... lepak bilik.. tak sedap plak.. pas jalankan kewajipan..aku terus turun... niat aku nak berborak borak ngan babah.. mcm2 aku nak citer ngan dia.. tp dia tetap masam muka... tp aku tgk dia dah bercakap ngan adik aku.. siap gurau2 lg.. baguslah..sekurang kurangnya adik aku yg nk blik Medan tu tak kecewa ngan perangai Babah aku tu... baru jer aku duduk...tgu masa nk bukak citer, dia terus bangun, kemas brg2 dia n masuk bilik.. tggl aku sensorang kat ruang tamu tu.. huh.. betul2 marah kat aku n tak nak tegur aku langsung... Satu perangai babah... suka bercakap dalam hati... nak org lain faham ape yang dia nak.. Family aku ckp aku pun ade perangai mcm tu...malah Sayang aku pun ckp mcm tu.. Yeke? Mungkin..Aku pn tak sedar....

Agak sedih gak arr.. maunyer tak.. lame dia blik kg..berhubung pun melalui tel jer.. pastu , sbnarnya aku ada byk perkara yg hendak dibincangkan.. termasuklah perancangan masa depan aku... dan dah memeng janji babah utk tgu dia balik n bincang.. namun apakan daya.. dia ttp mcm tu.. marah kat aku kot..atau mungkin kesan aper yg dah mama aku ceritakan pasal aku n masalah yg ada kat umah...

Aku redha.. berdoa agar dilembutkan hati dia dan jelas terang semuanya dan semua ni selesai...

Jadi start pagi td aku dh lemau tahap gaban... Gaban pun tak tau ape tu 'lemau'... ditambah plak masalah2 yg sedia ada... Sabar sabar Sabar... Kang aku merajuk..wat malu aku sendiri jer...
Be Strong Acid..
bye...Salam

0 comments: